بایگانی نوشته‌ها


تشک مواج چیست؟

تشک مواج چیست؟

افرادی که به دلیل بیماری یا ناتوانی جسمی قادر به تحرک نمی باشند و تایم زیادی را در بستر سپری می کنند، به دلیل نداشتن تحرک و نرسیدن خون به بافت های نواحی بی تحرک باعث ایجاد ضایعه پوستی یا همان زخم بستر می شود. زخم بستر اگر پیشگیری یا درمان نشود به مرور زمان باعث از بین رفتن پوست و عضله میشود. یکی از مهم ترین راه های پیشگیری و حتی درمان زخم بستر استفاده از تشک مواج می باشد.

رازهای ساده لاغری

رازهای ساده لاغری

زمانی که تصمیم به کاهش وزن و در پیش گرفتن رژیم های غذایی می گیرید، چیزهای وسوسه کننده ای در مقابل شما قرار می گیرد که باید خودتان را در برابر آن ها حفظ کنید. یکی از راه های موفقیت برای کاهش وزن استفاده از تجربه های افراد موفق می باشد زیرا در مسیر کاهش وزن با مشکلات زیادی روبه رو می شوید که ممکن است شما را ناامید کند و در نتیجه باید افراد موفق در این زمینه را الگو قرار دهید. در این قسمت از تناسب اندام تجربه و توصیه های مهم افراد موفق در کاهش وزن را برای شما شرح خواهیم داد که در عین سادگی رازهای اصلی افرادی هستند که در لاغری و کاهش وزن موفق بودند.

ورزش مفید برای فشار خون بالاها

ورزش مفید برای فشار خون بالاها

فشار خون نیرویی است که توسط خون وارد می شود و قلب آن را به دیواره رگ های خونی پمپاژ می کند و اگر این مقاومت بالاتر از حد طبیعی باشد، قلب باید تلاش بیشتری برای پمپاژ خون انجام دهد و این اتفاق هر بار که قلب می تپد رخ می دهد.فشار خون بالا خطرناک است زیرا قلب و اعضای بدن مانند کلیه و مغز را در معرض خطر قرار می دهد. این عامل اکثریت قریب به اتفاق حملات قلبی در جهان است به همین دلیل جلوگیری از آن اهمیت دارد.روش های مختلفی برای درمان این بالا بودن فشار خون وجود دارد که یکی از این روش ها ورزش است، ورزش به کنترل فشار خون کمک می کند.

حرکاتی برای رهایی از کمردرد پشت میز نشینی

حرکاتی برای رهایی از کمردرد پشت میز نشینی

شغل های زیادی هستند که نیاز دارند در طول روز مدت زمان زیادی را پشت میز خود و بی تحرک سپری نمایید.درست نشستن و طولانی مدت نشستن بر روی صندلی به مرور زمان باعث کمک درد می شود، در این مقاله ما به شما کمک میکنیم تا از این درد رهایی پیدا کنید.

گالوانیک (هیدرودرم) چیست؟

گالوانیک (هیدرودرم) چیست؟

فکر می کنید یک فشار الکتریکی می تواند چه کار هایی را با پوست و یا چین و چروک ها و خطوط ریزشما بکند؟ اما منظور ما این نبود که شما را بترسانیم! در حقیقت، روش های الکتریکی برای صورت، در دنیای زیبایی طوفانی برپا کرده است و چیزی که ما در مورد آن صحبت می کنیم، گالوانیک صورت است.روشی برای شاداب سازی صورت می باشد.

فشار خون بالا چیست؟

فشار خون بالا چیست؟

فشار خون بالا یا پرفشاری خون (به انگلیسی: Hypertension) که گاهی به آن پرفشاری شریانی گفته می‌شود، یک بیماری مزمن است که در آن فشار خون در شریان‌ها بالا می‌رود. به دنبال این افزایش فشار، قلب باید برای حفظ گردش خون در رگ‌های خونی شدیدتر از حالت طبیعی فعالیت کند. فشار خون شامل دو مقیاس سیستولی و دیاستولی است که وابسته به انقباض (سیستول) یا شل شدن (دیاستول) ماهیچه قلب بین ضربان‌ها می‌باشند.

تب سنج (ترمومتر)

تب سنج (ترمومتر)

اندازه گیری دمای بدن به لحاظ پزشکی از اهمیت زیادی برخوردار است، زیرا بالا رفتن دمای بدن یکی از مهمترین علایم بسیاری از بیماریهاست. با اندازه گیری دمای بدن می توان مراحل بیماری را پیگیری کرده و از تاثیر درمان اطلاع یافت. در حقیقت تب در اثر واکنش بدن در برابر بیماری به وجود می آید، به گونه ای که تنظیم دمای بدن در مرکز کنترل تغییر کرده و دمای بدن برای دفاع در برابر بیماری افزایش می یابد.

همه چیز درباره پالس اکسیمتر

همه چیز درباره پالس اکسیمتر

به بیان ساده پالس اکسیمتر ها دستگاه هایی هستند که میزان اکسیژن خون در حالتی که خون از اکسیژن اشباع شده است (SpO2)، تعداد ضربان قلب و در بعضی مدل ها امواج ضربان قلب را نشان میدهند. این دستگاه ها برای تشخیص اکثر اختلالات بدنی که باعث تغییر میزان اکسیژن خون میشوند، کاربرد دارند.

ژارکا اینجاست تا با مطالب مناسب و علمی به حفظ و بهبودی سلامتی شما کمک کند. امیدواریم که بتوانیم قدمی حتی کوچک در راستای سلامتی شما برداریم.
اطلاعات بیش‌تر
عضویت خبرنامه
عضو خبرنامه ماهانه وب‌سایت شوید و تازه‌ترین نوشته‌ها را در پست الکترونیک خود دریافت کنید.
آدرس پست الکترونیک خود را بنویسید.
کمی صبر کنید...